Jag kan föreställa mig dom klättra på väggarna

Vid sporthallen i den här anonyma staden där Rullstolsjimmy och Billyinthecorner huserar finns det faktiskt parkeringsplatser. Och någon av dom är för handikappade, så det är självfallet en rullstolskille målad på med vit färg. Och den har ingen fot. Alltså en målad rullstolskille som är synligt handikappad. Stackars den.

Men det var ju inte riktigt det jag skulle skriva utan jag tänkte mer fundera på det här med ADHD och amfetamin. Jag har fått för mig att amfetaminliknande preparat skrivs ut till barn med ADHD och liknande, alltså hyperaktiva kidz.
Av amfetamin blir man ju helt på högvarv men tydligen har det motsatt effekt om man har ADHD. 

Frågan är ju bara: vem kom på idén att pröva att ge centralstimulerande till barn som redan är hyper?

/Billy in tha corner
(är ingen kemist)



Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha, älska att det är en bild på en lampa till det ?!

2009-01-18 @ 01:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0