Man förstår Jimmys hat ibland

Jag har haft lite funderingar här va.
Angående Svampbob Fyrkant.
Alltså, det är inget större fel på svampbob men ibland undrar man hur skaparen har tänkt.

Svampbob är en tvättsvamp, han bor på havets botten, i staden bikini bottom (bikinibotten)
Alla har gälar och andas under vattnet precis som det ska vara, förutom ekorren Sandy som kommer från Texas och har en slags austronautdräkt som ger henne luft. 
Så mina ifrågasättningar utifrån detta är:

- Det finns en strand på havets botten. Hur fungerar det?
- I avsnittet där Svampbob tar över hummern Larrys jobb som badvakt erkänner han att han inte kan simma. Ganska illa att bo under vattnet då kan man tycka.
- I ett avsnitt blir en fisk nedgrävd på stranden och glöms bort. Han drunknar således när tidvattnet kommer. En fisk som drunknar? Och tidvattenfenomen på en strand på havets botten som sagt? 

Nejni. I en serie som förutom ovanstående punkter är helt verklighetstrogen och realistisk tycker jag att det är ganska amatörmässiga tabbar.
Jag tycker personligen att diverse svampbob-karaktärer borde anmäla sig som självmordskandidater hos Findus.
 

 

/Billy in the corner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0